CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Click2 i n i click2 u back

Thursday, December 23, 2010

Ya allah..m'gucap pjg aku..

"ya allah ye kerr?"
"ko biar betul???"
"x kan lah dia nk buat mcm tu???"

emmm sure uolss tertanya2 kan...
actually n3 kali nie agak serius.. bukan agak lagi tp mmg serius...

smlm aku dpt call dr umak mak.. dpt berita yg memeranjat kan.. mcm x caya.. tp tu lah hakikat yerr.. boboy dh x ada dah.. bukan meninggal dunia yer kawan2.. tp boboy mak dh x jaga dia dah.. sedih2.. tp kena reda.....

alkisah.. smlm adik call bg tahu cite pasal boboy n afikah..
ok b4 tu.. baik sya cite kan sape tu boboy n afikah k...

family boboy: Pn Tina & En.Nizam. boboy anak tunggal kacukan cina n melayu (k.tina org china) umo boboy 11 thun

family afikah, nadirah n adreena :Pn.Fatin & husben (x tahu nama) kacukan cina melayu (k.fatin org china) umo afikah 8thn, nadirah 4thn n adreena 2thn
semua nie mak aku jaga sjak dr umo 3bulan lagi.. semua dh mcm adik beradik.. dlm masa yg sama.. mak aku pun jaga cucu gak..anak akak.. coz kakak ku duk satu umah gan mak.. amira 9thn n amirul 8thn..

d pendekkan cite.. setiap kali cuti sekolah amira n amirul kena pos g umah nenek dia kat klang
so kat umah mak tinggal 4 org jerk...ok kes semlm.. adik aku diana call..

diana: salam..wei ko buat ape?
aku:salam..x ada ape..nape? (suara diana agak serius)
diana: ko tahu x kat umah mak ada cite panas??
aku:cite panas??? pasal ape?
diana:pasal boboy n afikah
aku:asal diorg gaduh ker?
diana: x lah boboy tut-tut afikah..
aku:haaa x paham lah.. ckp lah btul2..
diana:boboy main gan afikah
aku: astrafilallahalazim.. ko biar betul.. jgn buat cite...
diana: ee yerr... smlm k.fatin ada kat umah mak.. semua org mting tmasuk family boboy...

n diana pun cite lah satu p'satu kat aku...

hari ahad afikah gadu kat mak dia..yg buah dada dia sakit... so k.fatin pun terangkan kat anak dia knp sakit

afikah:ibu dada kakak sakit..mcm bengkak
k.fatin:tu makna yer buah dada kakak nk mbesar...
afikah: ye ker bu..
k.fatin: tp kakak jgn bg sape2 pegang yerr.. jgn bg sape2 sentuh2 badan kakak tau..
afikah:ok.. tp kan bu.. hari tu boboy suruh fikah bukak seluar....
k.fatin: ye kerr.. boboy buat ape??
afikah: boboy pun bukak seluar... pastu dia suruh kakak baring..tp kakak x nk.. pastu dia suruh tongeng.. pastu kan bu.. boboy ludah... kakak geli laa.. kalo kakak x bagi.. boboy nk bunuh kucing wan(diaorg panggil mak aku wan) so kakak bg lah...
k.fatin:sjak bila boboy suruh buat mcm tu?
afikah:sejak nov..sjak amira n amirul x ada..
k.fatin: boboy buat masa bila n kat mana?
afikah: buat masa wan sembahyang..buat kat sofa wan lahh...tp kan bu kalo fikah x kasi.. boboy ckp.. gesel2 pun jadilah...

diana:dah k.fatin dengar cite tu... terus pagi2 isnin g umah mak.. citekan yg sebenarnya.. semua ada.. meeting tmasuk family boboy....
aku:k.tina ada sekali lah...
diana:ada.. terus pitam dia.. dia dahlah ada darah tinggi...
afikah cite semula ape boboy dh buat kat dia... boboy x nk gaku... dia diam jerk.. sampai nenek afikah ugut "kalo x nak gaku.. jom g balai polis'.. terus boboy ckp "boboy x tekan kuat2 pun" air pekat tu kahak boboy laaa"
aku:gilerr lahh... bru darjah 5 dh tahu buat tu semua..
diana:k.tina senyap jerrkk.. rupa2 yer.. borak2 korek2..boboy dpt tahu tu semua dlm FB...kawan2 dia yg ajar... mcarut2 semua.. so hari tu juga bincang2... k.tina x nk hanta boboy dah.. dia n en.nizam malu sgt.. dah lah anak tunggal.. pandai, cerdik..cute, hensem.. tp tulah.. benda dh nk jadi...
k.ngah (kakak aku) trus balik klang.. nk soal siasat kat amira.. ada x boboy buat ape2 kat dia..
aku:hehehe yerlah... takut ada ape2 kan..
diana: mak sedih jer.. x sgka boleh jadi mcm tu.. mak ingat dh jaga dr kecik.. dh mcm adik beradik.. coz boboy mmg suka budak kecik..yerlah dia mana ada adik.anak tunggal..

itulah cite dia kawan2... mmg aku sdiri pun x pcaya.. budak kecik umo 11 tahun pun dh tahu buat benda2 mcm tu... nk salah kan sape? mak bapak?? didikan?? entahlah... moga2 ada hikmah d sebalik yerr.. biar tahu dr awal boleh d'didik lagi..

subahanaallah..nauzulbillah d jauhkan lah benda2 tu smua pada anak2 kita.. pantaulah anak2 kita.. walaupun kita percaya 100% pada mereka.. assalamualaikum....

sambil mjerittt "qasehh no" (qaseh dh dekat depan tv..sambil tepuk2 tv)




16 comments:

misz beauty said...

ish dak2 sekarang... macam2 kan kak rose... hurmmm... nauzulbillah...

p/s* ujung tu yg menarik.... tebayang qaseh kene jerit ngan mummy dier... hehehee ;-)

rose said...

az:tulah tu..susah nk pcaya.. (mummy sbuk dgn lappy..qaseh lak sbuk depan tv..)hahaha

Ayuraza said...

astaghfirullah....budak2 sekarang kan..nak tu bnda same jadi dekat murid sekolah rendah tmpat kakak i ngajo..kakak i bff sepupu u..kak suhana..tp budak tu bru darjah 2..wat kat bdak drjah 1 kalo tak silap..u tau mak boy tu ckp pe??? da tau da anak dier cmtu..giler selenge..pastu bdak laki tu siap ckp kat dak pompuan tu..tak payah bukak baju takut tak dan...

mati laaaaa....

rose said...

ayu: eee budak2 skrg.. advance betul lah..kecik2 dh pandai... diorg ingat benda tu mcm nk test drive kerr ape.. mcm try2 nk hispa rokok lak.. eee goramm den..

sha a.s said...

rose, budak2 zaman skrg ni mmg nakal+jahat lain mcm...x mcm zaman kita dulu2....risau memikirkan gejala2 yg x berkesudahan camni...

Elin said...

Ya Allah..takutnyer dgr....so, mulai sekarang dari kecik..kite kena didik anak gegirl ni awal2..klu lelaki or org tak kenal dtg dekat, kena pesan dgn die..."dont give stranger touch your body...serammmm. Nauzubillah.

Nrfadlh said...

nauzubillah. seramnye. dh la anak i pompuan. mintak dijauhkanlah dr benda2 mcm ni.

rose said...

sha: mmg jahat n nakal... pening pk.. mcm mana diorg boleh buat mcm tu.. aduhai.. cian kat parents diaorg laa. malu tuu anak buat perangai mcm tu..

rose said...

elin:nampak gaya yerr mcm tulah.. sentiasa nasihat anak kita jgn sesuka hati bg org nk stuh2 body diaorg.. nauzulbillah

rose said...

Nrfadlh: samalah gan i.. harap d jauhkan benda yg x elok pd bby kita.. amin

mummY2Y said...

hmanggaii gilo apo?? takut siot@! da tu bdk atikah tu bwk g spital tak check.. mmg masuk ke uols??

Marsha said...

astagfirullahalazimmmmmmmmmmmmmmm....adush... budak2 zaman skrg......

rose said...

watie: tu weols x dan nk tanya.. maybe x ada ape2 kot..

faizahpaiz said...

astaghfirullah.. takutnyaa....

rose said...

faizah: ngerikan.. budak2 skrg mmg advance btul..

ummi said...

*pengsan*
speechless baca..


sy br jmp blog awk :)
mas

Click2 i n i click2 u back