CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Click2 i n i click2 u back

Friday, May 29, 2009

X de kerja..

hai uolss..kali nie nk cite pasal sora.. coz dlm beberape hari nie..x de benda nk buat..so weols n ajib byk habis kan masa kat kuching jer lah.. (yerlah lom ada bby lagi kan.hehhe).. so kat bawah nie ada beberape pic weols gan sora... tgk lah gaya2 sora.. ikutkan je ape tuan dia nk.. (nasib baiklah ko seekor kuching yg jinak.. kalo x x berani aku nk pegang..hahahah)

my sora..


lepak


me & sora


"sora...look at camera lah.."

"k gud gurl.."

wah..time to vote..

salam uolss..wah dah lama x online nie.. tup2 baca2 kat blogger2 tegar nie..dah start Toddler Super Model Contest rupa yerrr..wah.. ramai tul yg join... semua chomel2 belaka... pening nk pilih mana 1 nie.. alahai nape lah weols lom ada bby g..kalo x, boleh join..ahak..hehehe..

ok..aper2 pun..weols vote for Mohd Yaeesh Adam... cara utk mgundi yer uolss.. just click http://damiaqish.blogspot.com/2009/05/vote-for-toddler-super-model-contest.html ini & taip TSMC_vote_23 . so marilah kita reramai...mgundi yaeesh....

tgk lah tu gaya budak yaeesh nie...

model hik hok (hiphop) ya..aw..aww! kata nya...

Saturday, May 16, 2009

Sora...

sora...oooo sora... saper e tu sora... hehehe e tu lah kucing kesayangan weolss...
mcm mana boleh t'pk nk jaga kuching??.emm ni semua gara2 ajib lah... mana x yerr diakan pencinta kuching.. kalo dia balik... wajib main2 gan kuching2 kat umah mak dia 2... tah mcm mana tah..time packing2 nk balik hari jumaat petang tu.. dia ckp..."jom yang kita ambik sekor bawa balik JB".. so weols pun ckp lah..."em ok..tp aper2 u jaga k..coz i x reti tau... tp i nk yg chomel2 k"... so dia jawap "ok"..
so ptg tu b4 balik... ramai2..gan adik-beradik dia..gan mak n abah mertua ku...tgk2 ajib buat pilihan...hehehe..tiba2 weols terus ckp.."yang kita ambik lah sora..coz dia manja gan i lah"... ajib senyum jerrkkk.....
ok...nk cite sikit asal usul keturunan sora nie.. ayah sora nama yer shiero, dia baka siam... n mak sora pulak nama yer smokey baka parsi... so kalo d kacuk kan .. parsi + siam = parsiam... hahahaha... (pandai2 jer aku nie..lantak lah)..nama SORA nie mmg dah dr kecik ajib dah bg so panggilan tu kekal lah spai skrg...usia sora...bru 7 bulan....n sora seekor kuching betina...
video



pic nie time nk pujuk2 bawak dia balik JB... kesian dia..odw balik JB..dlm kete asyik bising jerk..yerlah kan..x biasa jln jauh..siap muntah2 lagi tu...nasib baik duk dlm case... hehehe cian SORA..



b4 sampai umah..weols sempat lagi tu singgah tesco..beli aper2 yg patut tuk dia mlm tu...beli makanan dia..tempat makan,pasir dia... bekas pasir..n yg penting syampu tuk mandi kan dia... b4 mandikan dia... bagi makan dulu..pas makan tugas ajib lah tuk mandi kan dia...hehehe..

sora baik... x banyak meragam...



emmm ptg tadi... weols nk anta sora g klinik...tp kat jb nie weols x tahu lah kat mana kan... search punya search... terus jumpa 1 blog nie...catlina7.blogspot.com... n kat c 2 lah weols dpt alamat Klinik Han Veterinary Clinic, 50, Jalan Molek 2/2Taman Molek,81100 Johor Bahru..
emm dah dpt tu... trus gerak ...sje nk g check..manalah tahu kan ada aper2 penyakit kerr..kurap ker or sebagai yerrr... b4 check sora kena timbang dulu...berat dia 1.97 kg.. emm berat gak lah... n after check... alhamdulilah...doc tu ckp... sora ok..x ada aper2 prob... kulit n bulu dia pun ok...

n b4 spai umah..weols singgah kat kedai kuching...coz weols nk beli tempat pasir tuk sora... yg lebih besar n lebih selesa sikit...hehehe... tgk lah pic2 sora gan ajib...manje kan...

Berita sedih..

Kes kenapa weols ambil EMENGENCY LEAVE....
emmm hari rabu yg lepass... ajib dpt call dr family dia...yg mgatakan abg dia sakit tenat... lepas balik keje... ajib bg tahu mlm tu jugak kena balik pekan...so lepas makan mlm weols terus gerak.. dlm perjalanan.. ajib serius jerk... laju giler bawak kete..dah lah ikut jln lama... ikut jln mersing,time tu mata weols mmg mgantuk...tp d sbabkan ajib bawak kete laju...eee seram lak nk tido..better teman dia..walaupun x borak2... sampai pekan dekat kul 2 pagi... rumah dia penuh gan sedara mara dia... emm weols x de lah nk ambik pic2 kan.. kang x pasal2 jerk kena sound..hehehehe.. sakit abg dia x pasti... tp dgr dr ajib.. sakit lama dtg balik.... n pada masa yg sama jgak weols dpt berita sedih... salah sorg drpd auntie ajib...weols panggil dia " DE TUN" mgidap penyakit kancer dlm perut dah stage yg ke 4.. mgikut kata doctor.. kancer dia bukan ada 1 je tp ada 4 or 5 kancer dlm perut dia.... insyaallah kalo x ada aper2... operation akan d lakukan isnin depan...so doa dan harapan weols...agar p'bedahan tu berjaya..dan de tun sihat2 hendak yerrr... n pada abg hatta.. d harap semoga cepat sedar n sembuh mcm biasa... amin..

Mgatal punya pasal....

aduhai...lama x update blog nie haa...mana x yerr..semenjak 2 menjak nieee..bz mgalah kan menteri pulak.. bukan bz keje yer uolss.. tp bz bercuti...EMENGENCY LEAVE la katakannn.. hahaha... yerlah banyak sgt panggilan2 m'gejut yerrr...

emm k lah 1st story.. . masalah kulit muka ku..hahahha.. bunyi cam serius..tp x der lah serius sgt pun...tp tu lah... mgatal nk mcuba produk yg lain kan...tup2 haaa x sesuai..ambik ko... mula2 pakai pencuci muka jenis clinique...tu pun dpt time hantaran kawen..hehhehe..pakai clinique tu lama gak lah... tp cam x ada perubahan pun...maybe x sesuai kot...tup2 dah habis stock.. mgatallah g beli pencuci d wajah... konon2 nk try arr..kot2 ok kerr so tanpa pk pjg.. weols pun beli lah... 1st day pakai ok... 2nd day..ok lah sikit... masuk hari yg keempat...perrhhh... muka terus naik gatal2.. naik jerawat sana sini...aper lagi... terus stop pakailah... mgadulah kat ajib......ehhehe.. pot pet..pot pet lerr dia.. perhh x tahan telinga..

so mlm yer (isnin)..weols g lah Jusco Tebrau... dinner n beli sekali brg2 umah.... so time tu try lah usha2 Lancome, Sk2, Clinique tu bagai... just usha2 jerr... tanya e tu.. e nie... test tu..test nie...dah habis tanya tu semua...(x beli pun... hehehehe...)weols pun balik lah...on d way balik...ajib trus ckp " sok g ar beli.. kang lagi teruk muka tu".. . dlm hati niee... yabedabedoooo...
so keesokkan hari yerrr...lepas keje..terus weols g Jusco Tebrau... xcited tu... ehhehe dlm banyak2 tu..weols pilih SK2... emm harap2 pilihan weols kali nie ok lah... memulihkan kulit wajah ku seperti sedia kala.... anyway...sayang TQ so much.



hehehe pic ala2 model sk2 plak...perasan...woohooo..

Monday, May 11, 2009

Tag Kawen dr Mummy Rina..



saat yg bahagia... bergelar seorang isteri kepada Tun Ahmad Najib

majlis bersanding...

majlis menyambut menantu...

pengalaman baru ketika majlis menyambut menantu.. adat istiadat "mandi sampat" dilakukan...

1- Nyatakan 4 sebab mengapa korang suka dengan gambar diatas...

-suka sbab weols kelihatan cantik... hahahaha
-suka sbab dah bergelar isteri...
-suka sbab sekian lama menunggu detik2 mcm tu...
-suka sbab dpt jadi Raja Sehari..woohooo...

2- Bilakan tarikh perkahwinan korang & di mana...
- 02.08.2008 - nikah (masjid bukit chedang, seremban)
- 03.08.2008 - sanding (Rumah mak)
- 16.08.2008 - sambut menantu (Pekan, Pahang)

3- Apakah warna tema majlis perkahwinan anda...
- tema white & Lilac..

4- Mengapakah korang memilih si dia untuk dijadikan teman hidup...
- dia...sgt baik...sempoi...romantik...dan paling suka dia seorg yg caring giler2 yerr..

5- Nyatakan harapan korang dengan ikatan perkahwinan ini..
- memiliki anak yg chomel2 dan yg paling pting "kekal sampai HUJuNg NyAWa"...

6- Tag 4 orang lain untuk buat tugasan ini...
- x kisah lah...pada saper2 pun boleh buat tag nie..cuba yer kawan2...

happy mothers day...

Hari nie (10.05.09) adalah hari paling istimewa buat semua ibu2.. x kira lah aperpun gelaran yer... hari istimewa ini akan diraikan oleh semua org didunia ini...

dengan kesempatan ini...aku juga tidak melepaskan peluang yg ada untuk mengucapkan selamat hari ibu untuk ibuku yg tercinta iaitu Pn.Zainab Bt Hj Mat Isin.."terima kasih mak atas segala2 nya... pergorbanan mu tidak ternilai... mak tabah menjaga kami adik beradik.. x pernah sekali pun mak mengeluh.. mak lah sumber inspirasi kami...sehingga kini..semangat mak lah kami bawa..sehingga anak mak berjaya dlm kehidupan masing2... mak, kami sentiasa mendoakan agar mak dikurniakan dlm kesihatan yang baik, di pjgkan umo, di murahkan rezeki dan juga sentiasa dilindungi Allah... dan x lupa juga pada ibu mertua ku Pn.Tengku Noor Kamar Bt Hj. Tengku Hussin yg berada di Pekan,Pahang.. yang sentiasa ambik berat ttg diriku dan juga hubby ku kat sini...hehehehe... mje doakan mak dipjgkan umo dan dimurah kan rezeki...amin...


pic bersama mak dan adik2 ku...

Sunday, May 10, 2009

boring yer pasal...

wakahkahkah..heheheheh...lawak tu lah... yerlah..x pernah d buat keje mcm nie..tup2..alih2 semlm (sabtu).. boring giler yer pasal...terus terpikir nk memasak uols...bukan masak yg remeh temeh...tp nk try masak RENDANG AYAM tuuu...idea tu lak dtg time maghrib... woohoo aper lagi..bergegaslah weols nie sorg2 g kedai beli bahan2... dah je beli bahan2 yer...siap2 lah nk memasak.... my hubby pun pelik...asal bini dia beriya2 sgt nk memasak... kalo siang2 hari x per lagi nie dah mlm...emm dia layan kan ajerrr....




nie pic2 bahan2 yg nk d masak....

setelah lebih kurang dlm 3 jam gitu siap lah weols memasak....tp bukan rendang je yg weols masak tau...siap masak nasi impit lg..hahahaha...terasa hari raya lak...



taraaa...nielah hasil yer ulos... hasil pertama kali memasak rendang ayam..
cam x caya jerr... idea dtg tiba2..terus masak..tup2 terus mjadi...perhhh..berbaloi betull..so semua dah siap...lebih kurang dlm kul 11 bru lah kitaorg makan malam... hahahaha... (habis jadual diet ku..)

emm yg pting ajib mberi pujian...sedap kata nyerr...(yer lah kalo x sedap..mmg nk kena lah kan..hehehehe) dia siap pesan lagi... raya tahun nie dia nk weols masak rendang kat umah mak dia...upss...boleh kerrr???...

Friday, May 8, 2009

arrr... benci tul lah..

aduh hai...menyampah yerrr...
emm x tahu knp hari nie aku rasa lain sgt...
menyampah..bosan tahap gaban...
arrrrrr...tension...
bila lah boleh balik kl?...stay kl mcm dulu...
kat sana...mcm2 boleh buat..mana2 pun boleh pegi...
jumpa family..hang out gan kawan2.. arrr...
tempat keje pun best...
gila lah..otak JEM!!!...
nie x boleh jadi niee...boleh jd tekanan perasaan mcm nie...
must do something..tuk hilang kan mood nie..
aduhai...
syang jom arrr pindah KL balikkkkk... kat sini bosan arrrrrrrrrrr....
:(

Click2 i n i click2 u back