CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Click2 i n i click2 u back

Saturday, May 16, 2009

Sora...

sora...oooo sora... saper e tu sora... hehehe e tu lah kucing kesayangan weolss...
mcm mana boleh t'pk nk jaga kuching??.emm ni semua gara2 ajib lah... mana x yerr diakan pencinta kuching.. kalo dia balik... wajib main2 gan kuching2 kat umah mak dia 2... tah mcm mana tah..time packing2 nk balik hari jumaat petang tu.. dia ckp..."jom yang kita ambik sekor bawa balik JB".. so weols pun ckp lah..."em ok..tp aper2 u jaga k..coz i x reti tau... tp i nk yg chomel2 k"... so dia jawap "ok"..
so ptg tu b4 balik... ramai2..gan adik-beradik dia..gan mak n abah mertua ku...tgk2 ajib buat pilihan...hehehe..tiba2 weols terus ckp.."yang kita ambik lah sora..coz dia manja gan i lah"... ajib senyum jerrkkk.....
ok...nk cite sikit asal usul keturunan sora nie.. ayah sora nama yer shiero, dia baka siam... n mak sora pulak nama yer smokey baka parsi... so kalo d kacuk kan .. parsi + siam = parsiam... hahahaha... (pandai2 jer aku nie..lantak lah)..nama SORA nie mmg dah dr kecik ajib dah bg so panggilan tu kekal lah spai skrg...usia sora...bru 7 bulan....n sora seekor kuching betina...



pic nie time nk pujuk2 bawak dia balik JB... kesian dia..odw balik JB..dlm kete asyik bising jerk..yerlah kan..x biasa jln jauh..siap muntah2 lagi tu...nasib baik duk dlm case... hehehe cian SORA..



b4 sampai umah..weols sempat lagi tu singgah tesco..beli aper2 yg patut tuk dia mlm tu...beli makanan dia..tempat makan,pasir dia... bekas pasir..n yg penting syampu tuk mandi kan dia... b4 mandikan dia... bagi makan dulu..pas makan tugas ajib lah tuk mandi kan dia...hehehe..

sora baik... x banyak meragam...



emmm ptg tadi... weols nk anta sora g klinik...tp kat jb nie weols x tahu lah kat mana kan... search punya search... terus jumpa 1 blog nie...catlina7.blogspot.com... n kat c 2 lah weols dpt alamat Klinik Han Veterinary Clinic, 50, Jalan Molek 2/2Taman Molek,81100 Johor Bahru..
emm dah dpt tu... trus gerak ...sje nk g check..manalah tahu kan ada aper2 penyakit kerr..kurap ker or sebagai yerrr... b4 check sora kena timbang dulu...berat dia 1.97 kg.. emm berat gak lah... n after check... alhamdulilah...doc tu ckp... sora ok..x ada aper2 prob... kulit n bulu dia pun ok...

n b4 spai umah..weols singgah kat kedai kuching...coz weols nk beli tempat pasir tuk sora... yg lebih besar n lebih selesa sikit...hehehe... tgk lah pic2 sora gan ajib...manje kan...

7 comments:

iena said...

hamboi kucing pon bley muntah2 time nek kete eyh??? hehehe....

rose said...

ien- hahaha sis pun bru tahu... maybe mabuk kot..yerlah..jln coner2kan.. tu yg termuntah2 tu...

mummYaeesh said...

wah..da ada petcat gak ek! tp sure ke da 7 bln awat cam kecik jerk...jane pun da 2.1kg tau baru 6bln pastu baka tempatan sajork!

awat amik yg tina??harus kena spay gak ni kang tak pasal2 memburai..hiks

mummYaeesh said...
This comment has been removed by the author.
misz beauty said...

adoai.... shomel sunggoh lah si sora nih sis.... sgt ngade2 gitu..

beauty nak bela tucen gak... tp mummy tak kasi... takut kene asma balik.... uwaaaaaaaa =(

rose said...

mmyaeesh- emm tul lah kot 7 bulan..hehehe org bukan tahu aper2 pun.. tu pun abg ajib yg bg tahu... ala sora tu nama jer baka..tp kecik jerkk.. bulu dia jerk nampak dia tu gmok..

ambik tina coz senang nk jaga... kecing x bersepah.. hehehe..
x mcm kuching jantan... kencing mrata2..tu yg malas tu...

az- hehehe..better x payah... kang dtg balik asma tu..lagi teruk...

helmie affandi chew said...

haha kuncing u pn blh muntah2..
dia ada pening2 kepala tak? :)
klu pening tu kena anta dia cepat2 gi doktor..hehehe xlah main2 je :)

cute la kucing tu,tp klu dia gemuk lg comel..tp takut dia jd malas pulak,nanti asyik tdo je..

Click2 i n i click2 u back